Møter, uansett hva du kaller dem, har rikelige veier å bli gjort på nå som Coronaviruset krever noe annerledes enn fysiske møter. Her er de mest vanlige applikasjoner i bruk. Litt om hvordan du kan komme i gang med Zoom, Teams, Skype, og andre.
Komme i gang og ha et møte
- Zoom. Veiledning og start av møte. Zoom tillater videomøte med 1 til 300 personer. Nr.1. Last ned Zoom. 2. Klikk åpne Zoom. 3. Velg Scheduler. Her legger du inn informasjon om hvem du er, og når du innkaller til møte. Møtedeltakere får epost av deg med tilgangsinformasjon.
Med beste kredittkort er hjelp til bedre og oppdatert datautstyr en mulig løsning. Ingen kunne forutse behovet for gode løsninger hjemme for å gjøre hjemmekontor en virkelighet. En ny hverdag for både fars og mors jobb. Viktige behov for godt datautstyr oppstod raskt.
- Teams. Nr.1. Last ned Microsoft Teams. 2. Velg Chat, Phone Call eller Videokonferanse for enkeltperson eller gruppe. Med Teams kan du endre fra 1 person til gruppe underveis i møtet. Datafiler, notater og mer kan fritt deles mellom deltakerne. Dette samme gjelder for videokonferanser, anrop direktemeldinger og dokument utvikling og samarbeid.
- Google Meet. Nr. 1. Gå til Google Meet (meet.Google.com) 2.Klikk New Meeting. Her kan du starte møtet med en gang, eller sende møteinvitasjon til kolleger og andre for nærmere møtedato.
- Skype er flott for opptil 20 kolleger. Skype Business er bedre om det er større gruppe mellom 20-250 deltakere. Nr.1. Last ned Skype (skype.com/no/) eller Skype Business (skype.com/no/business/). Følg deretter instruksjonene for installering av Skype, eller Skype Business på skjermen. Skype Business vil bli erstattet av Microsoft Teams.
Løsninger for blinde og personer med nedsatt hørsel er til utredning hos, Universell Utforming AS og samarbeidspartnere. Dette for å sikre at nettløsningene inkluderer alle.
Finn hva som fungerer for bedriften og kollegene dine, og som dekker behovene dere har.